lördag, november 08, 2008

På väg till TechEd!

Sitter nu på Arlanda på väg till TechEd i Barcelona. Det blir fjärde i ordningen, en i Amsterdam -99 och nu för tredje året i rad i Barcelona. Tyvärr så kommer circus-TechEd att flytta till Berlin från 2009... Även om innehållet är det viktiga så går det inte att komma ifrån att 20 grader i november, tapas och FC Barcelona höjer stämningen på konferensen en aning!

Det känns som att årets TechEd har kommit lite i skuggan av PDC och att alla announcements redan är gjorda så det ska bli spännande att se vad de har att komma med på Keynote på måndag.

Årets uppställning från Connecta består av undertecknad, Magnus Hjelmqvist och Daniel Joelsson. Magnus kommer att fokusera på Microsoft Dynamics och allt som har med IT-driven affärsutveckling medan Daniel kommer att fokusera på sessionerna om arkitektur, Entity Framework, Visual Studio 2010, LINQ och C#. Själv kommer jag att försöka se lite av Best of PDC, en hel del om WPF och säkerligen några arkitekturdragningar. Har också hört rykten om att Mikael Deurell ska sjunga på scen under Tess Ferrandez dragning och det får man ju inte missa.

Tyvärr kunde min kollega Hans Sterby inte följa med i år. Han var uttagen till att jobba i labbarean men tack vare det helt rätta beslutet att prioritera familjen så blir han kvar hemma.

I år kommer ni att känna igen oss från Connecta genom våra fina tröjor (om jag nu får de andra att använda dem). Hasses fick bli i parentes eftersom att han inte är med...



Veckan kommer att bli ganska fullpackad. Det börjar med labb-genomgång imorgon kl 09.00 då jag också får tilldelat vilka pass jag får samt vilka labbar jag kommer att jobba med. Förra året var det SharePoint som gällde men i år hoppas jag på WPF eller ADO.NET. På tisdag kväll är det Architect Chillout Session med Mikael Deurell och på onsdag är det Country Drinks.

På torsdag kommer min sambo ner och spenderar helgen tillsammans med mig för att sedan åka hem på söndag. Jag stannar dock kvar och deltar i Visual Studio Team System Partner Summit från söndag till tisdag. Det kommer att bli en liten konferens för de partners till Microsoft som är med i Team System Inner Circle och kommer att ha talare som Sam Guckenheimer, Brian Harry och Ivar Jacobson.

Det kommer att bli tio otroligt spännande och inspirerande dagar men oj oj vad jag kommer att sakna mina barn!

Inga kommentarer: