tisdag, februari 12, 2008

Super tuesday! - Känns stort!

Det snackas om att amerikanska valet hade sin Super Tuesday, dvs den dagen när halva landet går till primärval. Snick-snack, idag är det Super Tuesday, i alla fall för mig! Kan dessa releaser möjlighen ha nått att göra med att Microsoft kör TechReady i Seattle den här veckan??

Windows Server 2008 RTM. It´s out, finally! Gamla goda Longhorn får äntligen se dagens ljus. Känns stort. Produkten kommer att lanseras tillsammans med lanseringen av VS2008 och SQL Server 2008 inom kort vilket osökt leder mig in på nästa puck.

VIP-inbjudan till lanseringen av produkterna. Som en av 150 utvecklare har jag fått en inbjudan till lanseringen idag. Känns också stort och speciellt kul i och med att jag har varit ute och pratat om VS2008 i ett par månader nu.

Sedan finns det inte någon koppling till nästa punken men det känns ändå stort.

Windows Vista SP1 RTM! Jag har själv inte haft några problem alls med Vista men har hört att det ska bli bättre och snabbare med SP1 vilket aldrig är fel. Ska nog ändå vänta tills efter fredag innan jag installerar. För på fredag ska jag hålla ett seminarium i Visual Studio 2008 och väntar ca 100 pers på fm och 100 pers på em. Lite trist om datorn skulle paja idag då!

Inga kommentarer: