fredag, november 16, 2007

Min Scrum-artikel är online!

Jag har skrivit en artikel för AddSkills (fd Jönsson och Lepp) om Scrum och nu, i samband med namnbytet och lanseringen av deras nya site så finns den online.

Jag har precis avslutat det andra tillfället av min två-dagars-kurs Scrum i Praktiken och hade nio mycket nöjda deltagare. De sista sidorna i mitt kursmaterial är lite rekommenderad läsning och länkar. Detta har av någon anledning AddSkills klippt bort så jag tänkte att jag ska få till en blog-post med det innehållet.

Den här gången har det varit väldigt väldigt mycket frågor om allt från enhetstesting till hur man bemannar Scrum-team och hur 17 man ska kunna estimera i Story Points. Väldigt utmanande och utvecklande!

Nu när den här kursen är avslutat blir fokus helt på en jump start i Visual Studio som jag ska hålla nästa vecka på Microsoft för Microsofts räkning. Där är maxantalet 50 personer vilket ska bli en ny upplevelse!

Inga kommentarer: